Friday, June 6, 2008

ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္းႏွင့္ ရုရွႏုိင္ငံတြင္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ စစ္ဘုိလူငယ္မ်ား ေဆြးေနြးခန္း (၃)

ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားျခင္း
ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားျခင္းလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ရေပမယ့္ ေမးထားသမွ်အားလံုးကို တိုက္ရိုက္ေျဖၾကားထားျခင္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ဦးဇင္းေျပာထားပါရေစ။ တစ္ဖက္ကလဲ ေမးခြန္းဆိုေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြက yes or no လုပ္လို႔ရတဲ့အရာေတြ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းတင္ျပတာေတြ ၿပီးသြားလို႔ ရွိရင္ ငါတို႔ ေမးထားတာေတြ အကုန္ပါေအာင္ ေျဖထားပါလားဆိုတာကို သိလာရလိမ့္မယ္။ ဦးဇင္း စ,ခဲ့တာကလဲ “ဦးဇင္းရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အေတြး၊ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္၊ ကိုယ္ပိုင္အျမင္မ်ား”နဲ႔ စခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္အလ်ဥ္းသင့္လို႔ရွိရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ ေျဖသင့္တဲ့ေမးခြန္းေတြကို ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္၊ ဇာတက အ႒ကထာ…စတဲ့ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္မ်ား နဲ႔အညီ ေျဖၾကားသြားဖို႔ ဆႏၵေတြ ျပင္းျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရိုးသားစြာ ၀န္ခံခ်င္တာက ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ေတြကို ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ေျပာႏိုင္တဲ့ ဗဟုသုတ ဦးဇင္းမွာ မရွိပါဘူး။ တစ္ပိုင္းတစ္စေလးေတြနဲ႔ ကြက္ရွင္နာေတြကို မေျဖၾကားခ်င္ပါဘူး။ ခု…ဦးဇင္း အေတြးအျမင္နဲ႔စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ပဲ ေရးသြား၊ ေျပာသြားပါ့မယ္။ ဦးဇင္းအေတြ႕အၾကံဳနဲ႔တင္ျပထားၿပီး အားလံုးကို ေျဖၾကားထားသလို ဆက္စပ္သိရွိၾက လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

ဒီစာကို ခု…ဖတ္ေနတဲ့သူေတြဟာ အဆိုပါ ေခတၱေမာ္စကိုနဲ႔ထိေပသွ်င့္တို႔ရဲ႕စာကို ဖတ္ၿပီးျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ အဲဒီစာကိုဖတ္ၿပီး ဦးဇင္းထက္အသက္သိကၡာၾကီးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး လုပ္မေနဖို႔ အၾကံေပးၾကပါတယ္။ တင္ျပခ်က္ေတြက ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး သိခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ မဟုတ္ဘူး၊ ႏွိပ္ခ်င္တဲ့ေစတနာနဲ႔ဆိုတာ ထင္ရွားေနလို႔ပါ။ သာသနာသံုးေ၀ါဟာရနဲ႔ ေျပာရရင္ “ပသႏၷေစတနာ” ဆိုတဲ့ ၾကည္လင္တဲ့၊ ၾကည္ညိဳတဲ့ ေစတနာနဲ႔ေမးထားတာမဟုတ္ဘဲ “ဒု႒ေစတနာ” ဆိုတဲ့ ဖ်က္ဆီးလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေမးထားတာျဖစ္ေနပါတယ္။
ဦးဇင္း ေျပာတာလြန္တယ္လို႔ ဒကာေလးတို႔ထင္ရင္ “ျမန္မာႏိုင္ငံက ဆရာေတာ္ဦးရာဇတို႔၊ ဆရာေတာ္ ဦးညာဏိႆရတို႔ကို ဒကာေလးတို႔ေရးထားတာေလး ေရးပို႔ၾကည့္လိုက္ပါ။ (တကယ္ဦးဇင္းေျပာတာ မယံုရင္ ခု…ပို႔လိုက္ပါ)။ ဘယ္လို တုန္႔ျပန္မယ္ထင္လဲ။ ဆရာေတာ္ေတြေျဖၾကားထားတာကို ေအာ့ပို႔စစ္အိုင္းမွာ မတင္ရဲ ရင္ ဦးဇင္းတို႔ သီရိလကၤာကဘေလာ့မွာ တင္ေပးပါ့မယ္။ “ကရုဏာေဒါေသာနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္ ဒကာေလးမ်ား ရစရာရွိမွာကို မဟုတ္ဘူး”။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လိုရာအခ်က္အလက္ေလးေတြနဲ႔ေခါင္းထဲမွာ ရိုက္သြင္းထား ခံရၿပီး ဘာကိုမွ ျဖန္႔ထြက္ေတြးျခင္း မျပဳႏိုင္တဲ့သူေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္မႈကို ဖတ္ရႈရတာဟာ စာဖတ္သူကို အကုသိုလ္ ေပးရာက်ပါတယ္။
ေခတၱေမာ္စကိုရဲ႕ကြန္မန္႔ထဲမွာ ေမးခြန္းအေနနဲ႔ပါတာကေတာ့ “အခုလိုမ်ိဳးေတြဟာ အာပါတ္သင့္ၿပီး အျပစ္ႀကီးေလးရင္ ပါရာဇိကက်ၿပီး ေနာက္ေနာင္ဘ၀ေတြအတြက္ ရဟန္းဘ၀ ျပန္မေရာက္တဲ့အထိ ျဖစ္ႏို္င္ ပါသလားဘုရား”တဲ့။ နည္းနည္းေလး စဥ္းစားၿပီးမွ ဒကာေတာ္ေမးရင္ အေကာင္းသားလို႔ ဦးဇင္း ထင္လိုက္မိ တယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ စာသင္သားရဟန္းသံဃာေတြအားလံုးနီးပါးက ေလးစားရတဲ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဦးရာဇ၊ ျပည္ပေရာက္ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒ၊ မေလးရွားပီနန္ ဆရာေတာ္ဦးပညာ၀ံသ၊ အင္းစိန္ရြာမစာသင္ တိုက္ဆရာေတာ္ဦးတိေလာက၊ အသက္အငယ္ဆံုး ပိဋကတ္သံုး ပံုေဆာင္ ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလာလကၤာရ၊ သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ အဓိပတိ ေဒါက္တာအရွင္ညာဏိ ႆရ၊ ေဒါက္တာေကာ၀ိဒ၊ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ဦးေကာသလႅ၊ လူရည္ခၽြန္ဆရာေတာ္ဦးဇဋိလ…………..စတဲ့ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္ႏွံ႕စပ္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြဟာ အဲဒီလိုသာ ပါရာဇိကက်မယ္ဆိုရင္ ဒကာေလးေျပာသလို ေနာက္ဘ၀ထိ ရဟန္းဘ၀ ျပန္မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ဆက္စပ္ပတ္သတ္ရာေတြကို ေဟာပါ့မလား။
ဦးဇင္းက ႏုိင္ငံသိဆရာေတာ္ေတြကိုပဲ ထုတ္ျပတာ။ တစ္ျခားႏိုင္ငံမေက်ာ္ေပမယ့္ ပိဋကတ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ႏုိင္ငံ့အေရး၊ ျပည္သူ႕အေရးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေဟာၾကားညႊန္ျပေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြအမ်ားၾကီး။ ျပည္သူအမ်ား ကေတာ့ ဒါနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္စရာမလုိေတာ့ေလာက္ေအာင္ နားလည္ေနၾကၿပီ။ ပါရာဇိကက်တဲ့အမႈ ကို က်ဴးလြန္တဲ့အထိ မိုက္မဲပါ့မလား။ (ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဖက္ဖက္က စဥ္းစားရတယ္)။
အက်ယ္ေျပာေနရင္ၾကာတယ္။ လိုရင္းကို ေျပာျပမယ္။ ပါရာဇိက မက်ဘူး။ (ပါရာဇိကက်တယ္ဆိုတာ ဘုန္းၾကီးမဟုတ္ေတာ့တာ၊ သာသနာမွာ ရဟန္းျပန္၀တ္လို႔ မရေတာ့တာကို ဆိုလိုပါတယ္= မသိေသးသူမ်ား အတြက္ျဖစ္ပါတယ္) ။
ဒကာေလး ထိေပသွ်င့္ဆိုသူေရးတဲ့စာထဲက တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဦးဇင္းအေနနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕အပိုင္းေတြကို နားလည္ေပးလို႔ရပါတယ္။ ထိထိခိုက္ခိုက္လဲ ခံစားရပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းလဲ စာပါတယ္။ တိုင္းျပည္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့၊ ဘာသာကို တကယ္ ခ်စ္တဲ့၊ ကိုယ္တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ တကယ္ထမ္း ေဆာင္မယ့္ ႏိုင္ငံ့သားေကာင္း တစ္ေယာက္ပါလားလို႔ စိတ္ထဲမွာ ခ်ီးက်ဴး၊ ၀မ္းသာျဖစ္မိပါတယ္။
“အခုတေလာ တပည့္ေတာ္တို႕ကို တခ်ိဳ႕လူေတြက သာသနာဖ်က္ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးသတ္တဲ့ လူေတြလို႕ စြပ္စြဲေနၾကပါေသးတယ္။ ေခ်ာင္းထဲက အေလာင္းကိုျပၿပီး ဒါ ဘုန္းႀကီးအေလာင္း၊ စစ္တပ္ကသတ္ၿပီး ေရထဲပစ္ခ်တာလို႕ ေျပာၾကပါေသးတယ္ဘုရား”လို႔ ဒကာေလးက ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီလိုစကားေတြဟာ (အမွန္တကယ္ အမွားေတြျဖစ္ေနခဲ့ရင္) တကယ့္ကို စစ္သားေကာင္းပီသတဲ့၊ ႏိုင္ငံသားေကာင္းပီသတဲ့သူ ေတြကို စိတ္ထိခိုက္ေစမယ္ဆိုတာ ဦးဇင္း ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ ရပါတယ္။
ဒကာေလးေျပာသလိုပါပဲ။ တပ္မေတာ္ထဲမွာ တကယ့္ကို ဘာသာတရားျမတ္ႏိုးတဲ့၊ ကိုင္းရႈိင္းတဲ့ သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္း ကိုယ္တိုင္လဲ တပ္မေတာ္သားေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကို ရင္းႏွီးတဲ့အေနအထား ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ဦးဇင္း ၇-ႏွစ္၊ ၈-ႏွစ္ေလာက္ဆြမ္းခံခဲ့တယ္။ အဲဒီထဲမွာ ၅-ႏွစ္က တပ္ထဲမွာ ဆြမ္းခံခဲ့တာပါ။ အဲဒီထဲမွာ ဗိုလ္မွဴးၾကီး၊ ဗိုလ္ၾကီး၊ ဗိုလ္၊ ဒုအရာခံဗိုလ္၊ သာမန္ေအာက္ေျခ တပ္မေတာ္သားမ်ား…အမ်ားၾကီးပါပဲ။ သူတို႔တစ္ေတြဟာ ဦးဇင္းရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္……ဒါေပမယ့္ (ဒီ..ဒါေပမယ့္က အရမ္းအေရး ၾကီးတယ္) အဲဒီစစ္သားေတြနဲ႔ ဦးဇင္းက န.အ.ဖ လမ္းစဥ္ကို မၾကိဳက္တဲ့အေၾကာင္းေ၀ဖန္ရင္ “မရဘူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔လဲ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ ဘယ္လိုအျပစ္ေတြပဲ လုပ္လုပ္ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္ မလုပ္မိေအာင္၊ ကိုယ့္အလုပ္ကို လိပ္ျပာသန္႔ေအာင္ လုပ္ေနရတာပဲ”အဲလိုပဲ ေျပာၾကတာမ်ားတယ္။
န.အ.ဖလမ္းစဥ္ကို မၾကိဳက္ဘူးလို႔ ေျပာတာဟာ “စစ္သားေတြ မေကာင္းဘူး”၊ “တပ္မေတာ္ဆိုတာ ဒို႔ ႏိုင္ငံမွာ မရွိသင့္ဘူး” “တပ္မေတာ္ကို ေျမာင္းထဲပို႔ပစ္ရမယ္”…..အဲဒီလို မဆိုလိုဘူးဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားသင့္တယ္။ ဦးဇင္းနဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြဟာ အဲဒီလို နားလည္ၾကတယ္။
ဒီစနစ္ဆိုးၾကီးေအာက္က သူတို႔လဲ ရုန္းထြက္ခ်င္ေနၾကတာပဲ။
“သူတို႔လဲ န.အ.ဖလက္ေအာက္မွာ လုပ္ေနရေပမယ့္ သေဘာက်လွတယ္ မရွိပါဘူး။ ဒါက ဦးဇင္း ကိုယ္ေတြ႔ပါ။ ရွရွားက စစ္သည္ဒကာေလး(အခ်ိဳ႕)နဲ႔ကြာတာက အဲဒါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဗိုလ္ငယ္ေလးေလးေတြဟာ န.အ.ဖထိရင္ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ခံျပင္းေနတတ္ၾကတယ္။
ဒါေတြဟာ ဦးဇင္း လုပ္ၾကံေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လို႔သာ အမွန္ေတြေျပာလို႔ ဒုကၡေရာက္တဲ့ ေခတ္ၾကီး မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဦးဇင္းေနရာအတိအက်၊ ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာအတိအက် ေျပာလိုက္ခ်င္ပါ တယ္။ ဦးဇင္းတို႔မွာ အမွန္တရားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တင္ျပႏိုင္ခြင့္ရွိခဲ့ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ ဦးဇင္းအေတြ႕အၾကံဳေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံက အထင္ကရ စာေစာင္ေတြမွာ ထည့္မွာပါ။ ျမန္မာျပည္သူေတြ ခုိးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ဖတ္ေနရတဲ့ ဘေလာ့ေတြမွာ မတင္ပါဘူး။
ဒကာေလး ထိေပသွ်င့္ ေျပာသြားတဲ့အရာေတြထဲက ပထမပိုင္းကို ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ရင္ ေအာက္ပါ အတိုင္းျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ဦးဇင္း ျမင္ပါတယ္။
၁။ ျပည္သူလိုအပ္တာက သာသနာသံုးရပ္ထမ္းေဆာင္သူရဟန္း ၂။ ဘုရားစကားေတြပဲ နာခ်င္တယ္ ၃။ ပို စတာကိုင္၊ လမ္းေပၚမွာ ….ရဟန္းမ်ားကို မလိုခ်င္ပါ ၄။ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ ၊ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားေတြ မဟုတ္ပါ။
ဒါေတြက ေမးခြန္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ စတိတ္မန္႔ေတြပါ။ ဒီစတိတ္မန္႔ေတြကလဲ ေပါ့ေသးေသးမတြက္နဲ႔ ဦးဇင္းကို ေမးတယ္လို႔သာ ဆိုထားတာ အဲဒီထဲမွာ သူ႔ဟာနဲ႔သူ ေျဖသြားတာေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေတြကို ေမးခြန္းျပန္ေျပာင္းၾကည့္ရင္ ဒီလိုျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ “စက္တင္ဘာလို ရဟန္းေတာ္ေတြ လုပ္ေဆာင္တာ ဟာ သင့္ေတာ္တယ္လို႔ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ယူဆပါသလား”။ ေနာက္တစ္ခ်က္က “ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ တရားေဟာတာ သင့္ေတာ္ပါသလား”။ (အဲဒီလို တိုက္ရိုက္ေမးလိုက္လဲ ရရဲ႕သားနဲ႔)။(ေမးသူ ဆိုလိုခ်င္တာက “မသင့္ေတာ္ဘူးမဟုတ္လား”လို႔ ဆုိခ်င္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္)။ အဲဒီလို ေမးခြန္း ေျပာင္းလို႔ ရပါတယ္။
“သင့္ေတာ္၏၊ မသင့္ေတာ္၏” အဲဒါေတြကို ဟိုအေထာက္အထားျပ၊ ဒီအေထာက္အထားျပ ရွင္းေနရင္ ပိုရႈပ္ကုန္လိမ့္မယ္လို႔ ဦးဇင္းယူဆတယ္။ (ပါဠိေတာ္အေထာက္အထားေတြမပါဘဲ ဦးဇင္းတစ္ပါးထဲ အျမင္နဲ႔ ေျဖမယ္။) ဓမၼဓိ႒ာန္ က်ခ်င္လဲ က်မယ္။ မက်ျဖစ္ခ်င္လဲ မက်ျဖစ္ေနမယ္။ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်,မက်ကို စာဖတ္သူက ဆံုးျဖတ္လိမ့္မယ္။ (ပိုၿပီး ေသခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြထံ သြားေမး ပါ)။ ဦးဇင္းက ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔စာရင္ ဘာမွ မသိပါဘူး။
စက္တင္ဘာမွာ ဦးဇင္းတို႔ ေမတၱာပို႔ခဲ့တာဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္က ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ပဲ။ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ဖို႔ပဲ။ ဘယ္ပါတီအတြက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ရည္ညႊန္းခ်က္လဲ မရွိဘူး။ ကိုယ္တိုင္လဲ ဘယ္သူမွ ဘယ္ပါတီမွာ ထိုင္ခံုတစ္လံုးရခ်င္လို႔ လုပ္ၾကတာလဲ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ေကာင္းစားမႈအတြက္ တစ္ခုမွ မပါဘူး။
အထြန္႔တက္ခ်င္သူေတြ တက္ႏိုင္တာက “မတရား ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးေရး”ဆိုတာကေကာ ဘုန္းၾကီးေတြ အေနနဲ႔သင့္ေတာ္ပါသလားလို႔ ဆိုခ်င္ေကာင္းဆိုခ်င္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဦးဇင္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ မတရားဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ ေႏွာင္ခံထားရတယ္ဆိုကတည္းက ဓမၼဘက္ေတာ္သား ဦးဇင္းတို႔အေနနဲ႔ အဲဒီလို ေတာင္းဆိုတာဟာ မလြန္ဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။
တရားတာ,မတရားတာကေတာ့ န.အ.ဖဘက္နဲ႔အတိုက္အခံဘက္က ေျပာတာေတြဟာ ကြဲျပားေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းေျပာခ်င္တာက တကယ့္ကို “ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မွန္တယ္”လို႔ ယံုၾကည္ရင္ အဆိုပါ ေႏွာင္ခ်ိဳင့္ ေတြ၊ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ေတြ၊ တိုက္ပိတ္ေတြ၊ ညစ္ပတ္ေပေရေနတဲ့အခန္းက်ဥ္းေတြထဲက အက်ဥ္းသားေတြကို အျပင္ ကို ထုတ္လိုက္ပါ။ ျပည္သူရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ရယူပါ။ ဒါဆိုရင္ အမွန္က ေပၚသြားပါလိမ့္မယ္။
“ဟာ ဦးဇင္းကလဲ ခု ျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူပြဲၾကီးလုပ္ၿပီးၿပီေလ”လို႔ ေျပာခ်င္သူေတြရွိေနမွာလဲ အေသအခ်ာပါပဲ။ အဲဒီလို လာေျပာရင္ေတာ့ “ေအာ္..ကေလးကလား ဘာေတြ လာေျပာေနတာလဲ”လို႔ သာသာေလးပဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ (ဒါကိုပဲ အဟုတ္ၾကီးမွတ္ၿပီး ေျပာေျပာေနၾကတာ။ အဲဒီလို ေျပာေနတဲ့သူေတြကို ဦးဇင္း ေျပာခ်င္တာက “ခင္ဗ်ားတို႔ ဗုဒၶဘာသာသိကၡာက်တယ္ဗ်ာ”လို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ စဥ္းစားညာဏ္ေလး၊ ကိုယ္ပိုင္ညာဏ္ေလးနည္းနည္းပါးပါးသံုးၿပီး ေျပာမွေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာက ကိုယ့္ထက္ၾကီးတဲ့သူေတြေျပာတာကိုလဲ အဟုတ္မွတ္ၿပီး အတည္မယူနဲ႔၊ ကိုယ္ပိုင္ညာဏ္နဲ႔စဥ္းစားလုိ႔…စသည္ျဖင့္ ကာလာမသုတ္မွာ ေဟာထားတာ ေလ။ ခုေတာ့..အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ အထက္လူၾကီးေျပာတာ အကုန္အဟုတ္မွတ္၊ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး လိမ္သက္၊ ညာသက္ရင့္ သတင္းစာၾကီးေတြမွာပါတာ အေသမွတ္……….အင္း….)။
အဲဒီလိုလူေတြအတြက္ ဦးဇင္း စာေၾကာင္းေလး တစ္ေၾကာင္းထုတ္ ျပမယ္။ ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။
“ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ (၅၇)အရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ မည္ကဲ့သို႔ က်င့္သံုးသင့္သည္ကို သတင္းစာမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ရဟန္းရွင္လူမ်ားပါ ၀က္၀က္ကြဲေအာင္ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုေနၾကသည္”
အဲဒါက ဟိုယခင္ဥပေဒေရးတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလး။ ေတာ္ဘုရားကေလးေရးတဲ့ “ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘာသာျဖစ္ေရး”စာအုပ္ထဲမွာပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက ဥပေဒတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာဖို႔အတြက္ အဲဒီလို ျဖစ္ေနရမွာ။ ခုေတာ့………။ (အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ) တစ္ခ်ိဳ႕ရြာေတြမွာ ဘာမဲမွ မေပးလိုက္ရဘူး။ မဲပံုးေတာင္ မျမင္လိုက္ရဘူး။ ၾကိဳတင္မဲေပးစနစ္ထဲ ပါသြားၾကတာ။ (ဒါေတြကို သိပ္အရွည္ၾကီး မေျပာခ်င္ပါဘူး)။
အေျခခံဥပေဒတစ္ခုေပၚေပါက္ဖို႔ဆိုတာ အဲဒီလို ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ေဆြးေႏြးၾကရမွာ။ ကဲ….ခု…ဘယ္လို လုပ္ထား တာလဲ။ စဥ္းစားမွေပါ့။ (ျပည္သူေတြက ဥပေဒအေၾကာင္းဘာနားလည္လို႔လဲ။ ခုဟာက ဥပေဒပညာရွင္ေတြ ေရးဆြဲထားတာ)…အဲလိုဆိုခ်င္ေသးတဲ့သူ ရွိေနအံုးမယ္ထင္တယ္။ ရႈေထာင့္တစ္ခုေလးကိုပဲ ေျပာျပမယ္။
၀ါရင့္ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာေတြထဲမွာ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့သူေတြ မရွိလို႔ ေျပာမလား။ ခုေတာ့…ဥပေဒနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးဖို႔ဆိုတာ အပထား “ေညာင္ႏွစ္ပင္”ဆိုတဲ့ စကားေလးကို သံုးမိရင္ေတာင္ အဲဒီစာေရးဆရာရဲ႕ထမင္းအိုးက လႈပ္တုတ္တုတ္ျဖစ္ေနၿပီ။ ကဗ်ာဆရာေတြဆို အသိဆံုးပဲ။ “ငွက္”၊ “အေမ”၊ “ေလွာင္ခ်ိဳင့္”၊ “ေကာင္းကင္”…..စတဲ့စကားလံုးေတြကိုေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သံုးစြဲပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ (ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံက လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လြတ္လပ္ခြင့္ၾကီးမ်ား ေျပာပါတယ္)။ “ဟ…ေဒၚစုလြတ္လာၿပီး တိုင္းျပည္ပ်က္စီးမွာစိုးလို႔”လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြက “………”စား ေျပာေတာင္ မယံုဘူးလို႔ ျပန္ေျပာခံရလိမ့္မယ္။
စက္တင္ဘာမွာျဖစ္ခဲ့တာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး……………………
သင့္ေတာ္တဲ့အပိုင္းရွိသလို မသင့္ေတာ္တဲ့အပိုင္းေတြလဲ ရွိတယ္လို႔ ဦးဇင္း ေျဖခ်င္တယ္။ မသင့္ေတာ္တဲ့ အပိုင္းက..ကာယိေျႏၵပ်က္ယြင္းေလာက္ေအာင္ လႈပ္ရွားေအာ္ဟစ္တာဆိုရင္ မသင့္ေတာ္ဘူး။
ဘယ္လိုက သင့္ေတာ္သလဲဆိုတာကို ဆက္ဖတ္ရင္ သိလိမ့္မယ္။
ကဲ…အဲဒီေတာ့ စက္တင္ဘာမွာ ဦးဇင္းတို႔ ေမတၱာပို႔ခဲ့ပံုေလးကို ေျပာျပမယ္။ (ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့ အရွည္ၾကီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ဦးဇင္းေျပာျပျဖစ္မယ္ထင္တယ္)။
တစ္ရက္က ရန္ကုန္မွာ မိုးေတြကလဲ အရမ္းကို ရြာေနတယ္။ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ အလယ္ေတာရေက်ာင္း တိုက္နား ေလာက္ကေန ကိုးထပ္ၾကီးဘုရားေက်ာ္တဲ့အထိ သံဃာတန္းၾကီး။ ေမတၱသုတ္ရြတ္ဖတ္သံေတြ၊ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ၊ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ ေမတၱာပို႔သံေတြ…လႊမ္းၿခံဳလို႔ေနပါတယ္။ ဦးဇင္းကလဲ အဲဒီအထဲမွာ တစ္ပါးအပါအ၀င္ပါပဲ။ သကၤန္းေတြအားလံုး မိုးေရေတြနဲ႔စိုရႊဲလို႔။ ခိုက္ခိုက္တုန္ခ်မ္း ေနတာပဲ။ “မတရားဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအားလံုး က်န္းမာၾကပါေစ၊ ခ်မ္းသာၾကပါေစ”။ အဲဒီလို….စသည္ျဖင့္ ေမတၱာပို႔ၾကေတာ့ မ်က္ရည္ေတြက ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရခဲ့ဘူး။ မိုးေရေတြနဲ႔ မ်က္ရည္ေတြက ေရာေထြးလို႔။ အဲဒီလို ထြက္တိုင္းထြက္တိုင္း ဦးဇင္း ရႈိက္ၾကီးတငင္ ငိုခဲ့ရတယ္။
ဆိုလိုခ်င္တာက “သင့္ေတာ္ျခင္း” “မသင့္ေတာ္ျခင္း”။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေလး (အမွန္အကန္ေနာ္)မွာ ရြံစရာ၊ မုန္းစရာ၊ ၾကည့္မေကာင္းတာ၊ အျမင္မေတာ္တာ ဦးဇင္း ဘာမွမလုပ္ခဲ့ဘူး။ ဘယ္သူမွ ဘယ္ရဟန္းေတာ္မွ လုပ္တာလဲ မေတြ႕ခဲ့ရဘူး။ ၾကည့္ရႈသူ ျပည္သူေတြရဲ႕မ်က္လံုးထဲမွာ အလွအပလို႔ျမင္သလား။ က်က္သေရမရွိ ဘူးလို႔ ျမင္သလား။ ကဲ……ဒီျမင္ကြင္းကို (ျပည္သူေတြက) တုန္႔ျပန္ၾကပံုေလးေတြ ၾကည့္ရေအာင္…………….
၁။ လမ္းေဘးမွာ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္မွန္းမသိေလာက္ေအာင္ ရွိခိုးဦးတိုက္ေနတဲ့ျပည္သူေတြ။
၂။“ေက်းဇူးတင္လိုက္တာဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔ ရွိၾကီးခိုးပါရဲ႕ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔ လုပ္ေပးမွ ရေတာ့မွာပါ ဘုရား၊…………”စသည္ စသည္ အမ်ားၾကီး ဟစ္ေၾကြးေနတဲ့ျပည္သူေတြ။ မ်က္ရည္အရႊဲသားနဲ႔ ေျပာေနတဲ့ ျပည္သူေတြ။
၃။ အေအး၊ အေဖ်ာ္ရည္၊ ေရသန္႔၊ ကြမ္းယာ…..စသည္ျဖင့္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေနတဲ့ ျပည္သူေတြ။
၄။ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြကို စီတန္းကာကြယ္ေပးေနတဲ့ျပည္သူေတြ။ (က်န္တဲ့ႏိုင္ငံေတြ မျမင္ဖူးေပမယ့္ ဒီသီရိလကၤာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ရဲေတြက ဆႏၵျပသူေတြကို ေဘးကေန ကာရံၿပီး လိုက္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးတာ ေတြ႕ရတယ္)။
ဒါေတြကို ေတြ႕ရျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူျမင္ကြင္းမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြ တန္းစီၾကြၿပီး ေမတၱာပို႔ေနတာလို႔ပဲ ျမင္ တယ္။ ျပည္သူေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေမတၱာရပ္ခံေပးေနတာလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ (ရွင္းတယ္ေနာ္ ဒကာေလး)။ ျမန္မာ့အလင္း၊ ေၾကးမႈံက ေျပာတာနဲ႔ ဦးဇင္းေျပာတာနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ကြာေနလဲမသိဘူး။ (ဦးဇင္းေျပာခဲ့တာ အမွန္ေတြဆိုတာကို ဦးဇင္းအသက္နဲ႔ အာမခံေျပာရဲတယ္)။
ေနာက္ပိုင္း န.အ.ဖ လုပ္တာေလးေတြ ၾကည့္ပါအံုး။ လမ္းေပၚမွာ ၿငိမ္သက္စြာ ေမတၱာပို႔တဲ့ရဟန္းေတြကို ညေတြမွာ စစ္ကားအလံုးအရင္းနဲ႔ ၀င္ဖမ္းတယ္။ (သူတို႔ေျပာတာကေတာ့ အတုေတြေပါ့ေနာ္)။ စာသင္တိုက္ ေတြမွာ သံဃာအတုေနလို႔ မရဘူးဆိုတာ သူတို႔ မသိဘူးထင္တယ္။
ေနာက္….ေရသန္႔ဗူးလွဴတဲ့သူ၊ အေဖ်ာ္လွဴတဲ့သူ၊ ကြမ္းယာကပ္တဲ့သူ….။ ရဟန္းေတာ္ေတြေဘးကေန ေအးေအးေဆးေဆးလိုက္ပါသူ….အဲဒီျပည္သူေတြကို အိမ္ေတြထိ လိုက္ဖမ္းတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပရံုနဲ႔ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံရတာ၊ ေထာင္ဒဏ္ အႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀…စသည္ အျပစ္ေပးခံရတာ၊ အက်ဥ္းခ်ခံရတာ တိုးတက္လာတဲ့ ဒီေခတ္ၾကီးထဲမွာ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မၾကားဖူးပါဘူး။
အရုပ္ဆိုး၊ အက်ည္းတန္ဆံုး၊ အသိပညာအမဲ့ဆံုး လုပ္ရပ္တစ္ခုကေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြက အမ်ိဳးသမီး လံုခ်ည္ေတြ၊ အတြင္းခံေတြ၊ ကြန္ဒံုးေတြ….စတာေတြကို စံုေထာက္ၾကီးဦးစံရွား တရားခံကို မိတဲ့ေလသံမ်ိဳး၊ ဂိုက္မ်ိဳးနဲ႔ သတင္းစာေတြထဲမွာ အက်ယ္တ၀င့္ ေဖာ္ျပခဲ့တာပဲ။ စဥ္းစားညာဏ္ဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာပါ။ ရွင္းရွင္းျဖစ္သြားေအာင္ ဦးဇင္း ရွင္းရွင္းပဲ ရွင္းျပပါမယ္။
၁။ နယ္ကလာၿပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ တည္းခိုေနရတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြဟာ လံုခ်ည္ေတြ၊ အတြင္းခံေတြ မပါဘဲ ေက်ာင္းမွာတည္းရမွာလား။ (ေဆြမ်ိဳး၊ ႏွမအစ္မေတြရဲ႕ အဲဒီပစၥည္းေတြျပၿပီး ဒါဟာ ဘုန္းၾကီးေတြဆီက ရတာပါလို႔ဆိုတာဟာ……အင္း)။
၂။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ တည္းတဲ့ဒကာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အကုန္လံုး အရိယာေတြမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ထဲမွာ အေပ်ာ္အပါး လုပ္တဲ့သူပါမွာပဲ။ အဲဒီလုိေလးေကာ ထည့္မစဥ္းစားမိဘူးလား။
ဒါဟာ ဘာမဟုတ္တဲ့ ရမ္းသလူးခ်က္နဲ႔ ဘာသာျခားေတြရဲ႕အလယ္မွာ ဗုဒၶဘာသာကို သိကၡာခ်တာ မဟုတ္လို႔ ဘာလဲ။ စက္တင္ဘာမွာမွ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသမီးအတြင္းခံကေတာ့ နယ္က ေဆြမ်ိဳးမိဘေတြ ရန္ကုန္ကို အလည္လာေနသေရြ႕ေတာ့ ေတြ႕ေနမွာပဲ။ ေန႔တိုင္း ေက်ာင္းသြားယူၿပီး သတင္းစာထဲမွာ ထည့္ပါလား။
“အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္လႊတ္ေပးေရးအတြက္”ဆိုတဲ့ ထိေပသွ်င့္ဆိုသူရဲ႕ စကားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္အသိ ညာဏ္နည္းရွာသူရဲ႕ စကားလို႔ ဦးဇင္းယူဆတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။ “ငါ့အေမကို မတရားဖမ္းဆီးထားရင္ ငါ ဘယ္လုိေနမလဲ”။ (အဲဒါေလးပဲ စဥ္းစားပါ။ သိပ္အမ်ားၾကီး မစဥ္းစားပါနဲ႔၊ ေခါင္းေတြရႈပ္ၿပီး ထပ္မွား ကုန္မွာစိုးလို႔ပါ ဒကာေလး။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီထက္ စဥ္းစားရမွာေတြရွိတယ္)။
“အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ရင္ေလးတယ္”တဲ့။ တယ္လာတဲ့စာပါလား ဒကာေလးရယ္။ စာေတြရွည္ကုန္မွာစိုး လို႔ ဦးဇင္း မေျပာေတာ့ဘူး။ ဦးဇင္းေျပာခ်င္တာေလးက……………….
“သာသနာအတြက္ ဦးဇင္းတို႔ပဲ ရင္ေလးပါ့မယ္။ ဒကာေလးလဲ တိုင္းျပည္တာ၀န္ေတြကလဲ ပိေနေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္ေတြပဲ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ရင္ေလးပါ့မယ္၊ ဦးဇင္းတို႔အေနနဲ႔ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ရင္ေလးလို႔ကိုပဲ စက္တင္ဘာမွာ ေမတၱာပို႔လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ ၾကတာပါ”
ဒကာေလးရဲ႕ေဆြးေႏြးမႈေတြကို ၿခံဳငံုမိေစမယ့္ စကားတစ္ခြန္းေျပာပါ့မယ္။ အဲဒါကေတာ့………… “ျမတ္ဗုဒၶသာသနာဟာ ေလာကေကာင္းစားေရးအတြက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ” “သာသနာသံုးရပ္ျပန္႔ပြားေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားတိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ သာသနာသံုးရပ္ျပန္႔ပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခိုင္းတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာကို ဒကာေလး ဘယ္ေလာက္နားလည္သလဲ။ “ေလာကာႏုကမၸာယ၊ ဟိတာယ၊ သုခါယ = သတၱ၀ါေတြကို အစဥ္သနားေစာင့္ ေရွာက္ျခင္းအက်ိဳးငွါ၊ သတၱ၀ါအမ်ား အစီးအပြား အလို႔ငွါ၊ ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ” ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တိုက္တြန္းခဲ့တာပါ။
“တပည့္ေတာ္ ႏႈိင္းယွဥ္မိတာက အဲဒီတုန္းက ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႕ အခုေခတ္အေျခအေနေတြ ကြာျခားေနတာ ပါဘဲဘုရား” ။ ဒကာေလး ေတာ္ေတာ္ ေတာ္ပါလားလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိတယ္။ ဦးဇင္းေျပာခ်င္တာက အဲဒီေခတ္ အေျခအေနနဲ႔ အခုေခတ္အေျခအေနကေတာ့ ကြာျခားေနတယ္။ ဒကာေလးေျပာခ်င္တာက အဲဒီေခတ္က ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ အရမ္းၾကည္ညိဳစရာေကာင္းၿပီး ဒီေခတ္ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ အဲလို မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုလိုရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒကာေလးကို သိေစခ်င္တာက ဦးဇင္းတို႔ စက္တာဘာမွာ ျပည္သူ႕အေရးေဆာင္ရြက္ခဲ့တာရယ္၊ ခုလို စာေတြေရးၿပီးေနတာရယ္ဟာ ဘယ္သိကၡာပုဒ္နဲ႔မွ မၿငိစြန္းသလို မိခင္တိုင္းျပည္ရဲ႕ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အေျခအေနေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ၊ ျဖစ္သင့္တာေတြကို ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔ေရးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ေတာင္ရပါတယ္။
ခ်စ္သူေလးဆိုသူ ေမးထားတဲ့ေမးခြန္းေလးေတြကို ဦးဇင္း ဒီေနရာမွာ ေျဖၾကားသြားပါ့မယ္။ ပါရာဇိကက်ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း (၄)ခ်က္ရွိပါတယ္။ ၁။ ေမထုန္မွီ၀ဲမႈ၊ ၂။ သူတစ္ပါးဥစၥာခိုးမႈ၊ ၃။ လူ႕အသက္သက္မႈ (သတ္ခိုင္းမႈ)၊ ၄။ စ်ာန္အဘိညာဏ္..စသည္မရဘဲ ရတယ္ဟု လိမ္ညာေျပာဆိုမႈ…တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရတို႔ဟာ ပါရာဇိက မက်ပါ။ ၾကခတ္၀ိုင္းကိုေတာ့ ပါရာဇိကက်သည္ဟု ဆရာေတာ္မ်ား ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒကာမေလးေျပာတဲ့ ေငြေၾကးမည္မွ်ရွိသည္ဟု ေျပာျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ “မီးၾကြင္း မီးက်န္ မထားနဲ႔၊ အကုန္ ရွင္းပစ္ရမယ္”ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေရႊက်င္ဆရာေတာ္နဲ႔ပတ္သတ္တာေလးကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ “ဆရာေတာ္မွာရွိတဲ့ စိတ္ေစတနာကပဲ ဆရာ ေတာ့္ကံကို ေျပာျပႏိုင္ပါလိမ့္”လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆရာေတာ္ အေၾကာင္းေတြကို ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ “ဘုန္းၾကီးအတုေတြ ဘာျဖစ္ပါေစ..ညာျဖစ္ပါေစ”လို႔ စိတ္မရည္ ညႊန္းဘဲ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးအတြက္ စိတ္ျပ႒ာန္းၿပီးေျပာတာ ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
ခ်စ္သူေလး ေျပာတဲ့အထဲမွာ ေထာင္ထဲမွာ လူ၀တ္လဲခဲ့ရတဲ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဘာကို သိခ်င္တယ္ဆိုတာ မပါလို႔ ဦးဇင္း ဘာမွ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒက အက်ဥ္းခ်ခံရေပမယ့္ ပီနန္ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ ျပည္ပမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေထာင္အခ်မခံရပါဘူး။
ေခတၱေမာ္စကို ေျပာသလို ဦး၀ိစိတၱသာရလဲ မဟုတ္ပါ။ ဦး၀ိစာရပါ။ (ေခတၱေမာ္စကိုအေနနဲ႔ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ ေရးအတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရကို မသိတာကေတာ့ ဦးဇင္း အေတာ္၀မ္းနည္း မိပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ “ဦး၀ိစာရလမ္း”ဆိုတာရွိတယ္ မဟုတ္လား)။
ရဟူးသံုးတာ၊ ဂ်ီေမးလ္သံုးတာ၊ ဘေလာ့ေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးေရးတာေတြဟာ သာသနာေရးမဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရး လို႔ ေမာ္စကိုက ဆုိထားပါတယ္။ “ႏိုင္ငံေရး”ဆိုတာကို ဘယ္လို နားလည္ထားသလဲ။ လမ္းမွားၾကီးေပၚ ေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံကို လမ္းမွန္ေပၚေရာက္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေရးသမွ်ဟာ “မသင့္ေတာ္တာ မရွိ”လို႔ ဆိုပါရေစ။ ေစတနာက အဓိကပဲ မဟုတ္ပါလား။ ရဟူး၊ ဂ်ီေမးလ္သံုးတာဟာ ဖုန္းလိုပဲ ကြန္ျမဴနီေကး ရွင္းပဲလို႔ဆိုရင္ ဖုန္းေျပာတာကိုေရာ ဘယ္လိုေျပာရေတာ့မလဲ။ ႏွစ္လံုးထီထိုး၊ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းတာဟာ သာသနာေရးမဟုတ္တာကေတာ့ ဘယ္သူမွ မျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ (အဲဒီအလုပ္ေတြကို အားေပးတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္) အျမင္ရွင္းေအာင္ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ရံုနဲ႔ ဘုန္းၾကီးအတု ျဖစ္မသြားဘူး ဆိုတာပါပဲ။
ထိေပသွ်င့္ေျပာတဲ့ထဲက “ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ”ဆိုတာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး “ဒီမိုကေရစီ”ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို ရွင္းေအာင္ေလ့လာပါလို႔ပဲ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ညႊန္းဆိုခ်င္တာက ေအာ့ပို႔စစ္အိုင္းမွာပဲ ရွိပါတယ္။ အထိုက္အေလ်ာက္ နားလည္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ န.အ.ဖ ေျပာသလို မဟုတ္ဘဲ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈ….စတာေတြရဲ႕ အမည္ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခု ထပ္ေျပာခ်င္တာက “တရားမွ်တမႈ၊ လူ႕အခြင့္အေရးျပည့္၀မႈ၊ သူရသတၱိ”တို႔အေၾကာင္း ေျပာခ်င္ရင္ ဥပမာတစ္ခု ေျပာျပမယ္။ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၊ ေၾကးမႈံသတင္းစာမွာ “ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ”ဆိုတဲ့ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးမ်ိဳးေရးသလို အတိုက္အခံေတြကိုလဲ စာေစာင္တစ္ခုထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳၿပီး “သန္းေရႊ ဘာလဲ၊ သန္းေရႊဘယ္လဲ”လို႔ ေရးသားခြင့္ျပဳရဲပါသလား။ “မင္းကိုႏိုင္ သို႔မဟုတ္ ၾကိဳးမဲ့ေလတံခြန္”ေရးသလို “ေမာင္ေအး သို႔မဟုတ္ ညစ္ပတ္ေလတံခြန္”လို႔ ေရးခြင့္ျပဳရဲပါသလား။ (ဒါေတြကို ဒို႔ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မဆိုေလနဲ႔။ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေမတၱာပို႔ လမ္းေလွ်ာက္တာဟာ တရားမွ်တမႈ အတြက္ဆိုတာကို ေျပာျပခ်င္လို႔)။
ပခုကၠဴအျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ ဒကာေလးေျပာတာဟာ န.အ.ဖ ေျပာထားတဲ့ဇာတ္လမ္းပါ။ အဲဒီေလာက္ပဲ ဆိုပါရေစ။ သမိုင္းေၾကာင္းဆိုတာ အခ်ိန္တန္ရင္ အမွန္အတိုင္းေပၚလာတာပါပဲ။
“ေရႊတိဂံုဘုရားေျခရင္းမွာ မီးခိုးတလူလူ ၊ ေအာ္ဟစ္ ေျပးလႊား၊ ျပႆနာ ျဖစ္ေနတာ အျမင္မေတာ္ပါဘုရား”တဲ့။ ဟုတ္တာေပါ့။ ဘယ္အျမင္ေတာ္ပါ့မလဲ။ သံဃာေတြ ဒီလို ေမတၱာပို႔ေနတာ တစ္ပတ္ခန္႔ရွိေနၿပီ ဘာျပႆနာမွ မရွိပါဘူး။ (ျပည္သူေတြ တုန္႔ျပန္ပံုကို အထက္မွာ ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္)။ အဲဒီ ၂၆-ရက္ေန႔က်မွ အဲဒီမီးခိုးတလူလူ ေတြ၊ အဲဒီ ေအာ္ဟစ္ေျပးလႊားတာေတြ၊ အဲဒီ ရက္စက္မႈေတြ၊ အဲဒီရိုင္းစိုင္းမႈေတြ၊ အဲဒီ ယုတ္မာမႈေတြ၊ အဲဒီ ပက္စက္မႈေတြ၊ အဲဒီ သတ္ျဖတ္မႈေတြ၊ အဲဒီ အက်ည္းတန္မႈေတြ၊ အဲဒီ လူမဆန္တာေတြ၊ အဲဒီ ေကာက္က်စ္မႈေတြ၊ အဲဒီ အျမင္မေတာ္တာေတြ ျဖစ္သြားခဲ့ရတာ။
သံဃာေတာ္ေတြက ေစာင္းတန္းထဲမွာ။ အလယ္ပစၥယံကေရာ၊ ေၾကးသြန္းဘုရားလမ္းဆံုကေရာ၊ အျခားေဘး ေတြမွာေရာ၊ စစ္သားေတြ ရဲေတြ ပိတ္ဆို႔ထားတယ္။ သံဃာေတြက ေန႔လည္ ၁၂-ခြဲ၊ ၁-နာရီခန္႔ေရာက္ေတာ့ ေန႔စဥ္လုပ္ေနက်အတိုင္း ေစာင္းတန္းထဲကေန စတင္ထြက္ခြါခဲ့ၾကတယ္။ ေၾကးသြန္းဘုရားၾကီးလမ္းဆံုမွာ နံပါတ္တုတ္ေတြ၊ ေသနတ္ေတြကိုင္ထားတဲ့ လံုထိန္းေတြတန္းစီၿပီး ရပ္ေနၾကတယ္။
သံဃာတန္းဘက္ကို ဒိုင္နာကားေတြ ဖင္ထိုးထားတယ္။ သံဃာေတြလဲ အနားေရာက္လာေရာ “ဆက္မထြက္ဖို႔ ေျပာတယ္”။ သံဃာေတြကလဲ ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ေစရဘူး။ ဦးဇင္းတို႔ဟာ ျပည္သူေတြလြတ္လပ္ေရးအတြက္ န.အ.ဖထံမွာ ေမတၱာပို႔ ေတာင္းဆိုေနတာ။ အရင္ေန႔ေတြကလဲ ဘာျပႆနာမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ဆက္ထြက္ပါရေစ… ဆိုေတာ့..။ “ဦးဇင္းတို႔ ကားေပၚတက္ၾကပါ”တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူေတြက ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သံဃာေတြအနားကို ဘယ္သူမွ ကပ္လို႔မရဘူး။ လံုထိန္းေတြက တားဆီးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလး ထူးဆန္းတာတစ္ခုက “ဒိုင္နာကားၾကီးတစ္စင္း အလယ္ပစၥယံမွာ လာရပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီထဲက လူေတြဆင္းလာၿပီး သံဃာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ ၀င္ၿပီး ေနရာယူၾကတယ္။ အမ်ိဳးသားေတြခ်ည္းပဲ။ အေယာက္သံုးဆယ္ေလာက္ရွိတယ္။ (သူတို႔ကို ဘယ္လံုထိန္းကမွ မတားၾကဘူး)။ ဒီလူေတြဟာ န.အ.ဖရဲ႕ လူေတြပါလို႔ ဦးဇင္းေျပာရင္ လြန္မလား။ (စဥ္းစား)
လံုထိန္းေတြက နံပါတ္တုတ္ေတြတရမ္းရမ္းနဲ႔ တကယ္ပဲ ဖမ္းေတာ့မယ္ပံုစံလုပ္ေတာ့ အခ်ိဳ႕သံဃာငယ္ေတြက လန္႔ၿပီး တစ္ဖက္က အုန္တံတိုင္းနံရံကို ေက်ာ္ၿပီး ေျပးၾကေတာ့တယ္။ ေျပးေနတဲ့သံဃာေတြကို ေနာက္ကေနၿပီး နံပါတ္တုတ္ေတြနဲ႔ လိုက္ရိုက္ပါေတာ့တယ္။ (သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ မွတ္တမ္းတင္ထားတာ ၾကည့္ၿပီးျဖစ္ လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆတယ္)။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘးကၾကည့္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ငိုသံေတြ၊ ေအာ္ဟစ္ၿပီး အကူအညီေတာင္းတဲ့အသံေတြ ဦးဇင္းနားထဲက ခုထိ ထုတ္လို႔မရဘူး။ “ဘုရား…ဘုရား… သံဃာေတာ္ေတြကို ရိုက္ကုန္ၿပီ..ဘုရာ့”ဆိုၿပီး အရူးတစ္ပိုင္းနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ငိုယိုေနတဲ့ျပည္သူေတြ။ ခု…စာေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ ဦးဇင္းမွာ မ်က္ရည္ကို ထိန္းလို႔မရပါဘူး။ န.အ.ဖဟာ သူတို႔ ဆင္းမေပးရေသးသေရြ႕ေတာ့ “သူတို႔မွန္တယ္”ေျပာေနမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္း ေျပာရဲတာတစ္ခုရွိတယ္။ “ဦးဇင္းတို႔ မမွားခဲ့ဘူးဆိုတာ သမိုင္းက သက္ေသျပပါလိမ့္မယ္”။
“ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ ႏိုင္ငံေရးမွာ သံဃာေတာ္ေတြ ၀င္ပါလို႕ ျဖစ္လာရတာလို႕လဲ ယူဆမိပါတယ္ဘုရား”တဲ့။ ဒကာေလးေျပာတာ ဘယ္ေလာက္တရားလြန္ေနၿပီလဲဆိုတာ ဦးဇင္းေျပာျပတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြက ေျပာျပတဲ့ အလင္းနဲ႔ ဒကာေလးဘ၀အျမင္ေတြ အနည္းငယ္အလင္းရသြားေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။
ဒကာေလးက ေျပာတယ္။ “ႏိုင္ငံေရးအျမင္ေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူဘူး”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ အမွားနဲ႔အမွန္ဆိုတာလဲ ဘယ္ေတာ့မွ ထပ္တူျပဳလို႔ မရပါဘူး။
အၿမဲတမ္းမွန္ကန္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရခ်င္ရမယ္ “အၿမဲတမ္းမွားေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆၾကီးကိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သက္ဆိုးရွည္ေနတာ မေတြ႕ခ်င္ဘူး”။ “ဒီအေတြးဟာ ေလာကတၳစရိယအေတြးျဖစ္သလို၊ ညာတတၳစရိယအေတြးလဲ ျဖစ္ပါတယ္”။
“သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ဘယ္ေလာကီ အယူ၀ါဒ ၊ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အယူအဆကိုမဆို အေျခခံ၍ မည္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းဘက္ကမဆို လိုက္လံေဆာင္ရြက္ေပးေတာ္မူျခင္းဟာ မသင့္ေတာ္ မမွန္ကန္ဘူးလို႕ ထင္ျမင္ယူဆ ပါတယ္ဘုရား”တဲ့။ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းအတြက္မွ လိုက္လံေဆာင္ရြက္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး။ “ျပည္သူေတြ ေကာင္းစားေရးအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ လူ႕ေလာင္သစ္တစ္ခု၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ပဲ”။ အဲဒါက ဦးဇင္းတို႔ အထူးေျပာေနစရာမလိုဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရွည္သြားပါၿပီ။ ဦးဇင္း ေျဖခ်င္တာေတြက ဒီထက္အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဘုရားေဟာဇာတ္ နိပါတ္ေတြထည့္ၿပီး ေဆြးေႏြးရင္ ဒီထက္ေကာင္းမြန္မွာျဖစ္ေပမယ့္ စာရွည္လြန္းသြားမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီ ေလာက္နဲ႔ပဲ နားပါရေစ။
ေမးထားသမွ်ေတြကို အကုန္ပါ၀င္ေအာင္ ေျဖၾကားထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြက တိုက္ရိုက္ေျဖထားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆက္စပ္စဥ္းစားလို႔ ဦးဇင္း ဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆပါ တယ္။ ေအာက္က ဘုရားေဟာေလးက မွတ္သားစရာ ေကာင္းလြန္းလို႔ပါ။
“အၾကင္သူသည္ သမုဒၵရာကို အဆိပ္အိုးျဖင့္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္မည္ဟု မွတ္ထင္ရာ၏။ ထိုသူသည္ ထိုအဆိပ္အိုးျဖင့္ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ရာ။ အေၾကာင္းမူကား သမုဒၵရာသည္ ၾကီးက်ယ္၍ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ေၾကာင့္တည္း”
“ဥပါလိ ရဟန္းသည္ ႏႈတ္အက်င့္ မစင္ၾကယ္မႈ၊ စင္ၾကယ္ေသာ မေပါက္ေသာ မသံုးသပ္အပ္ေသာ ႏႈတ္အက်င့္ႏွင့္ မျပည့္စံုမူ ထိုရဟန္းအား “တိုက္တြန္းပါ၏။ အသွ်င္သည္ ေရွးဦးစြာ ႏႈတ္အက်င့္ကို က်င့္ပါဦး”ဟု ေျပာဆိုတတ္သူတို႔ ရွိတတ္ကုန္၏”
“ဥပါလိ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကား သူတစ္ပါးကို ေစာဒနာလိုေသာ ေစာဒကရဟန္းသည္ “ငါ့အား ေမတၱာစိတ္ သည္ ေရွးရႈတည္ပါ၏ေလာ၊ သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔၌ အမ်က္ကင္းပါ၏ေလာ၊ ငါ့အား ဤတရားသည္ ရွိသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ မရွိသေလာ”ဟု ဆင္ျခင္ရမည္”

ေမတၱာျဖင့္
ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္း
ေခတၱ= သီရိလကၤာႏိုင္ငံ
06, 06, 2008

No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */